Aktualności

Statystyka

Studium Muzyczne

Logowanie


Nie pamiętam hasła

REGULAMIN FUNKCJONOWANIA MONITORINGU WIZYJNEGO

 

PODSTAWA PRAWNA:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku   w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych   i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE1119 z 4 maja 2016r.)
- Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.

 

I. ZAPISY OGÓLNE

1. Procedura funkcjonowania monitoringu wizyjnego.

- zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w placówce,

- infrastrukturę, która objęta jest monitoringiem wizyjnym,

- miejsca instalacji kamer systemu na terenie placówki,

- cele instalacji monitoringu,

- zasady rejestracji i zapisu informacji oraz sposoby ich zabezpieczenia,

- zasady wykorzystania i przekazywania zapisów monitoringu wizyjnego,

- określenie mierników funkcjonowania systemu monitoringu.

 

II. ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU MONITORINGU WIZYJNEGO

1. Budynek szkolny posiada oznaczenia „OBIEKT MONITOROWANY”.

2. Monitoring funkcjonuje całą dobę.

3. Bezpośredni podgląd ze wszystkich kamer zainstalowanych na terenie placówki ma tylko administrator systemu.

4. Rejestracji i zapisowi na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja).

 5. Do rejestracji obrazu służą urządzenia wchodzące w skład systemu rejestracji spełniającego wymogi określone odpowiednimi normami.

 

III. INFRASTRUKTURA OBJĘTA MONITORINGIEM WIZYJNYM

1. Infrastruktura objęta monitoringiem wizyjnym obejmuje teren:

a) ul. Wyszyńskiego 17B

• teren zewnętrzny - 1 kamera

-wejście główne-( przód ), 

• teren wewnątrz budynku - 5 kamer

- korytarz na I piętrze, oraz sale sb11, sb12, sb13, sb14

b) ul. Francuska 10, teren Szkoły Podstawowej nr 18, kamera w sali 04C

c) Os.Pomorskie 13, teren Zespołu Szkół nr 3, sala Studium Muzycznego Tonika.

 

IV. CELE INSTALACJI MONITORINGU

1. Cele instalacji i funkcjonowania monitoringu wizyjnego na terenie placówki to:

- zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli,

- promowanie bezpieczeństwa w szkole poprzez stały nadzór wideo nad miejscami, w których mogą wystąpić zachowania naruszające bezpieczeństwo w szkole (zastraszanie, wyłudzanie, bójki),

- zapobieganie zachowaniom ryzykownym (kradzieże, dewastacje),

- kontrola zachowań uczniów,

- eliminowanie zachowań agresywnych,

- zapobieganie zagrożeniom związanym ze stosowaniem używek - papierosy, e-papierosy, alkohol, substancje psychoaktywne, itp.

- monitoring osób wchodzących na teren szkoły,

- ochrona mienia szkoły.

 

V. ZASADY REJESTRACJI I ZAPISU INFORMACJI ORAZ SPOSOBY ICH ZABEZPIECZENIA

1. System monitoringu wizyjnego składa się z:

- kamer IP (wifi) rejestrujących zdarzenia wewnątrz i na zewnątrz budynku szkoły (wejście przód), które rejestrują obraz na zainstalowanych wewnątrz kartach pamięci, z możliwością poglądu na urządzeniach mobilnych.

2. Zapisy wideo przechowywane są do max 4 dni kalendarzowych, a następnie automatycznie nadpisywane.

3. Dostęp do danych z kamer zabezpieczony jest hasłem znanym dyrektorowi.

4. Żaden pracownik szkoły, poza dyrektorem nie posiada uprawnień do obsługi i przeglądania zarejestrowanych zapisów monitoringu szkolnego.

5. W razie potrzeby, wszystkie indywidualne zapisy wideo można przenieść z kamer na pamięć przenośną.

 

VI. ZASADY WYKORZYSTANIA ZAPISÓW MONITORINGU WIZYJNEGO

1. Dopuszcza się wykorzystanie zapisów wideo do kontrolowania przestrzegania zasad obowiązujących w szkole w celach profilaktycznych.

2. Nagrania mogą być wykorzystane do wstecznej analizy rejestrowanych zdarzeń.

3. Nagrania za zgodą dyrektora szkoły mogą zostać zaprezentowane uczniom, rodzicom  lub pracownikom szkoły w celu ustalenia rzeczywistych faktów zdarzenia.

4. W sytuacji zaistnienia zdarzenia wynikającego z celów instalacji systemu monitoringu wizyjnego dopuszcza się wykorzystanie zapisów wideo do jego analizy oraz oceny, a także przekazania kopii zapisu na płycie CD/DVD oraz na pendrive organom ścigania, na ich pisemny wniosek.

5. Szkoła może używać zapisu monitoringu w celu wykrycia sprawców przestępstwa. Może on także zostać wykorzystany jako dowód we wszczęciu postępowania dyscyplinarnego  w związku z egzekwowaniem prawa i procedur wewnątrzszkolnych wobec wszystkich członków społeczności szkolnej.

 

VII. MIERNIKI FUNKCJONOWANIA SYSTEMU MONITORINGU

1. Nauczyciel lub pracownik szkoły, który powziął informację o zdarzeniu lub sytuacji wynikającej z celu funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkole, mogącego mieć miejsce w obszarze objętym kontrolą kamer ma obowiązek niezwłocznie zgłosić ten fakt dyrekcji szkoły.

2. Zapisy monitoringu są kontrolowane doraźnie oraz w sytuacjach związanych z pojawiającymi się zagrożeniami w rejonach zainstalowanych kamer lub łamaniem zasad ustalonych w szkole.

 

VIII. ZASADY PRZEKAZYWANIA ZAPISÓW MONITORINGU WIZYJNEGO

1. Dane z zapisu monitoringu wizyjnego mogą zostać udostępnione instytucjom państwowym w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych takim jak Policja, Sąd, Prokuratura na pisemny wniosek.

2. Przedstawiciel instytucji wymienionych w punkcie 1 zobowiązany jest pisemnie pokwitować odbiór płyty bądź pendrive, z którego sporządza się protokół przekazania.

3. Pendrive oraz płyta, na którą skopiowano pliki z monitoringu wizyjnego szkoły powinna zostać zapakowana do koperty, opisana (krótki opis zdarzenia, jego data) oraz opieczętowana.

4. Osoba fizyczna, rodzic lub uczeń reprezentowany przez rodzica, będący obiektem zdarzenia zarejestrowanego przez monitoring wizyjny ma prawo żądania wglądu do jego zapisu wyłącznie na pisemny wniosek złożony do dyrektora szkoły.

 

IX. ZAPISY KOŃCOWE

1. Monitoring wizyjny może być systematycznie modernizowany, jeżeli wynika to z potrzeb szkoły oraz możliwości finansowych.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły.

33. Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkole wchodzi w życie z dniem 1 września 2019 r.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

 Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1:

 1. Administratorem danych przetwarzanych w ramach stosowanego monitoringu wizyjnego jest Fundacja Wspierania Edukacji Tonika, ul. Wyszyńskiego 17, adres e-mail: bok@studiumtonika.pl, numer telefonu: +48513157097.                                                                              

2. Inspektorem ochrony danych jest dyrektor placówki Tomczyk Sebastian, mail: bok@studiumtonika.pl                                                                                                                                                                            

3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników Szkoły, ochrony mienia Szkoły oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Placówkę na szkodę.                                                                                                                                                      

 4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres nieprzekraczający 21 dni od dnia nagrania. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym   na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.                                                                       

5. Podstawą prawną przetwarzania wizerunku uczniów, pracowników oraz innych osób zarejestrowanych przez monitoring jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku z art. 108a Prawo oświatowe oraz art. 222 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.                                                          

6. Dane osobowe mogą być przekazywane osobom, które wykażą potrzebę uzyskania dostępu  do nagrań (interes realizowany przez stronę trzecią). 

7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: - żądania dostępu do danych osobowych oraz ograniczenia przetwarzania danych osobowych; - wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Start Polityka cookies Polityka prywatności

Copyright © 2024 Tonika - Studium Muzyczne - Zielona Góra

Zalogowany jako

Do góry